Acte de cloenda projecte Viure al Poble Més Eix 4

A les 12:45h. es rebran les autoritats a la plaça de l’Ajuntament, per fer tot seguit un recorregut per les darreres obres realitzades, acabant al recent remodelat i que també s’inaugurarà, museu municipal. Per concloure l’acte es farà un aperitiu per a tots els assistents.

Les obres es van iniciar, l’any 2011 i han finalitzat el 31/12/2015, essent les següents:

Restauració de la Torre de la Mixarda i condicionament de l’entorn, museïtzació  del Centre d’intrepretació de les Torres de Guaita, construcció de la via ferrada del Saltant de l’Aigua, construcció del punt d’Informació turístic, condicionament d’una zona d’aparcament al municipi, rehabilitació del Pont del Diable, condicionament i millora de la carretera d’accés a Miramar, projecte de renovació dels serveis i pavimentació del c/de Dalt i adjacents i, per últim, rehabilitació del Museu Històric Municipal de Figuerola del Camp.

L’import total de la inversió s’apropa al s 700.000€ i s’ha finançat al 50% amb fons FEDER, PAM Diputació, PUOSC de la Generalitat de Catalunya, i fons propis.

La finalitat del projecte, ha estat crear tot un seguit d’infraestructures, orientades al foment del turisme i que venen a reforçar d’altres actius, com ara Miramar, La Cova del Gat, els quatre museus de la Fundació Catalana per l’Arqueologia Ibèrica, el PEIN del Tossal Gros i la Serra Carbonària, i que en aquest sentit completen un conjunt atractiu d’alt nivell turístic dins la nostra comarca.